Networking – nowe narzędzie do szukania pracy
Networking to pielęgnowanie kontaktów, nawiązywane nowych znajomości z jak największymi kręgami przedsiębiorców z różnorodnych dziedzin .
Przykładem budowania sieci kontaktów mogą być najpopularniejsze portale społecznościowe – w szczególności te skupione wokół biznesu. Dane pokazują, że ponad 200 serwisów powstało tylko po to, aby wprowadzać w życie idee networkingu. W Polsce głównymi portalami są: GoldeLine.pl, profeo.pl czy też LinkedIn.pl. Rekruterzy często podkreślają ich znaczenie w procesie poszukiwania pracy oraz nawiązywania kontaktów, zarówno z headhunterami, jak i osobami z atrakcyjnych dyscyplin.
Warto jednak pamiętać, iż nawet w dobie Internetu wielu specjalistów preferuje kontakt osobisty, gdyż chcą poznać, zobaczyć na własne oczy, uścisnąć dłoń, czy tez wymienić się wizytówkami.
Efektywność networkingu opiera się głownie na rozmowie. Dla przykładu jeśli przy okazji konferencji lub szkolenia, jesteśmy wycofani albo przestraszeni, nie ma mowy o skutecznym nawiązywaniu kontaktów .
Networking to idealne narzędzie do poszukiwania pracy, gdyż odchodzi się od codziennego przeglądania ogłoszeń na rzecz bezpośredniego nawiązywania kontaktów. Networkingu nie wolno mylić z nepotyzmem, a więc faworyzowaniu członków rodziny podczas obsadzania stanowisk.
Źródło: