Projekt szkoleniowy „Najlepsi w HR – podnosimy kwalifikacje doradców personalnych”

Najlepsi w HR – podnosimy kwalifikacje doradców personalnych to projekt skierowany do osób, pracujących w działach kadr, zarządzania zasobami ludzkimi (HR), w agencjach pracy. Celem projektu było rozwiniecie postaw i zachowań niezbędnych do pracy w działach HR poprzez wykorzystanie nowoczesnych metod szkoleniowych. Efektem tego będzie podniesienie jakości świadczonych usług w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i doradztwa personalnego. Projekt był w całości sfinansowany ze środków Unii Europejskiej, dlatego wszystkie szkolenia i coaching były dla uczestników całkowicie bezpłatne. Projekt realizowaliśmy w ramach umowy z PUP w Opolu od 1 lipca 2012 do 31 grudnia 2013 roku.   

ikonka-wspolpraca-blekit

Projekt zakładał rozwój następujących kompetencji:

  1. Ocenienie i kontrolowanie
  2. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
  3. Komunikatywność
  4. Planowanie i organizowanie
  5. Motywowanie i wywieranie wpływu

 

Projekt składał się z kilku etapów. Pierwszym etapem były szkolenia oparte o obszar HR, drugim udział w sesjach coachingowych realizowanych pomiędzy szkoleniami oraz trzecim na którym odbyło się podsumowanie w formie egzaminu, potwierdzające nabycie odpowiednich umiejętności. 

 

Szkolenia składały się z następujących modułów:

  1. Zarządzanie zasobami ludzkimi
  2. Planowanie zasobów pracy
  3. Ocena personelu
  4. Budowanie zespołu i projektowanie szkoleń
  5. Rekrutacja i selekcja – wywiady psychologiczne i kompetencyjne
  6. Dyskryminacja zawodowa
  7. Trening interpersonalny
  8. Wskazywanie źródeł  i metod pozyskania kandydatów na określone stanowiska pracy
  9. Strategie ZZL
  10. Spotkanie z uznanym ekspertem w dziedzinie Doradztwa Personalnego

 

43

Szkolenia odbywały się w trybie weekendowym, 6 zjazdów po dwa dni łącznie trwające 96 godzin szkoleniowych. Zajęcia odbywały się w grupach 10 osobowych. Szkolenia prowadzone były w formie mini wykładów, warsztatów, ćwiczeń, które dostarczały aktualnej wiedzy oraz niezbędnych narzędzi do efektywnego wykonywania powierzonych obowiązków w obszarze HR. 

Po każdym szkoleniu uczestnicy mieli zadawane zadania domowe, w wyniku czego potrafili przenieść zdobytą wiedzę na swoją organizację. Pomiędzy szkoleniami uczestnicy brali również udział w sesjach coachingowych. Całość projektu była zakończona Development Center – w celu weryfikacji poziomu nabytych kompetencji. Z sesji DC uczestnicy otrzymali raport, w którym zostały wskazane dalsze wskazówki rozwojowe.  

42

ikonka-innowacje-blekit

Jakie zalety płynęły z udziału w projekcie?

  1. Wprowadzenie dobrych praktyk na rynek
  2. Umiejętność poruszania się po rynku pracy, wyszukiwania wartościowych kandydatów
  3. Umiejętność prowadzenia procesów rekrutacyjnych, pracy z grupą i z kandydatami
  4. Wdrażanie nowych pracowników
  5. Otwartość na zmiany na rynku pracy i dostosowanie się do nich
  6. Świadomość wykonywanych błędów w trakcie pracy i ich poprawy całkowitej poprawy
  7. Opieka i doradztwo w trakcie trwania modułów szkoleniowych