Ładowanie Szkolenia

Branża:
Zarządzanie i kompetencje miękkie

Cena:
do ustalenia

Czas trwania 2 dni

Kontakt:
tel.: +48 782 106 874
szkolenia@projektancikariery.pl

Miejsce szkolenia:
do ustalenia


Szkolenia

Jak skutecznie pokonać stres i kontrolować swoje emocje, czyli jak być szczęśliwym w stresującym świecie

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zwiększenie wykorzystania potencjału inteligencji emocjonalnej uczestników poprzez doskonalenie kompetencji związanych z:

  • rozpoznawaniem emocji
  • rozumieniem emocji
  • wykorzystaniem ich we wspieraniu podejmowanych działań
  • zarządzaniem swoimi stanami emocjonalnymi i emocjami zespołu

Szkolenie oparte jest na koncepcji inteligencji emocjonalnej P. Salovey’a, J.Mayer’a, D.

Cel

Profil Uczestników

  • kadra kierownicza
  • przedsiębiorcy
Profil

Korzyści dla uczestników

  • zwiększenie świadomości w obszarze emocji własnych i podległych pracowników
  • wzbudzanie i utrzymywanie pożądanych emocji, obniżanie poziomu napięcia
  • poprawa własnego nastroju oraz budowania pozytywnej atmosfery wokół siebie
  • budowanie lepszych relacji z otoczeniem
  • budowanie odporności psychicznej, poczucia sprawstwa i własnej wartości
Korzyści

Profil trenera

Trener i konsultant z zakresu budowania relacji i zarządzania emocjami. 

Profil trenera

Metody prowadzenia szkolenia

  • grupowa analiza przypadku (case study)
  • indywidualna analiza studium przypadku
  • symulacje
  • zadania praktyczne w podgrupach
  • zadania praktyczne indywidualne
  • dyskusje: moderowane, nie moderowane,
  • mini – wykład
  • kwestionariusze, testy
  • ćwiczenia regulujące poziom energii i relacje w grupie
Metody

PLAN SZKOLENIA

 

DZIEŃ I

MODUŁ I . Inteligencja emocjonalna

  • model inteligencji emocjonalnej P. Salovey’a, J.Mayer’a, D. Caruso; 4 kompetencje
  • rozpoznawanie emocji
  • uniwersalne reguły i prawa emocji
  • po co rozwijać kompetencje związane z zarządzaniem emocjami – emocje
    w organizacjach

 

MODUŁ II. Wzorce reakcji emocjonalnych

  • trójkąt reakcji emocjonalnych – koncepcja Sandler
  • autodiagnoza wzorca emocjonalnego
  • potencjał i słabe strony każdego ze stylów
  • wypracowanie sposobów poszerzania repertuaru zachowań w obrębie stylu

                                                                                  
MODUŁ III. Emocje jako jeden z elementów reakcji stresowej

  • stres – psychologiczne koncepcje zjawiska
  • autodiagnoza w zakresie stresorów i reakcji stresowych
  • cykl skutecznego radzenia sobie ze stresem
  • koncepcja odporności psychicznej

 

MODUŁ IV. Metody radzenia sobie ze stresem

  • prezentacja sposobów ukierunkowanych na sytuację,  reakcję i symptomy

 

DZIEŃ II

MODUŁ I. Poznawcze metody radzenia sobie ze stresem

  • ABCD emocji– poznawczy mechanizm powstawania emocji
  • zmiana irracjonalnych przekonań
  • techniki poznawcze obniżania napięcia w sytuacji stresowej

 

MODUŁ II. Asertywność

  • trzy style zachowań: agresywny, uległy i asertywny
  • postawa asertywna
  • techniki asertywne
  • trening technik asertywnych na przykładach uczestników

 

MODUŁ III. Trening antystresowy pielęgniarki

  • moja postawa wobec odpoczynku, relaksacji
  • trening koncentracji uwagi
  • wizualizacja
  • trening Jacobsona
  • trening autogenny Schultza

 

MODUŁ IV. Wypalenie zawodowe jako konsekwencja stylu życia związanego
z presją czasu, odpowiedzialnością i ilością informacji.

 

MODUŁ V. Podsumowanie

  • zebranie refleksji i stworzenie własnego planu antystresowego

 

Program szkolenia chroniony jest prawami autorskimi i nie może być wykorzystany ani rozpowszechniany bez zgody firmy Projektanci Kariery.