
Branża:
Zarządzanie i kompetencje miękkie
Cena:
do ustalenia
Czas trwania 2 dni

Jak skutecznie pokonać stres i kontrolować swoje emocje, czyli jak być szczęśliwym w stresującym świecie
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest zwiększenie wykorzystania potencjału inteligencji emocjonalnej uczestników poprzez doskonalenie kompetencji związanych z:
- rozpoznawaniem emocji
- rozumieniem emocji
- wykorzystaniem ich we wspieraniu podejmowanych działań
- zarządzaniem swoimi stanami emocjonalnymi i emocjami zespołu
Szkolenie oparte jest na koncepcji inteligencji emocjonalnej P. Salovey’a, J.Mayer’a, D.

Profil Uczestników
- kadra kierownicza
- przedsiębiorcy

Korzyści dla uczestników
- zwiększenie świadomości w obszarze emocji własnych i podległych pracowników
- wzbudzanie i utrzymywanie pożądanych emocji, obniżanie poziomu napięcia
- poprawa własnego nastroju oraz budowania pozytywnej atmosfery wokół siebie
- budowanie lepszych relacji z otoczeniem
- budowanie odporności psychicznej, poczucia sprawstwa i własnej wartości

Profil trenera
Trener i konsultant z zakresu budowania relacji i zarządzania emocjami.

Metody prowadzenia szkolenia
- grupowa analiza przypadku (case study)
- indywidualna analiza studium przypadku
- symulacje
- zadania praktyczne w podgrupach
- zadania praktyczne indywidualne
- dyskusje: moderowane, nie moderowane,
- mini – wykład
- kwestionariusze, testy
- ćwiczenia regulujące poziom energii i relacje w grupie

PLAN SZKOLENIA
DZIEŃ I
MODUŁ I . Inteligencja emocjonalna
- model inteligencji emocjonalnej P. Salovey’a, J.Mayer’a, D. Caruso; 4 kompetencje
- rozpoznawanie emocji
- uniwersalne reguły i prawa emocji
- po co rozwijać kompetencje związane z zarządzaniem emocjami – emocje
w organizacjach
MODUŁ II. Wzorce reakcji emocjonalnych
- trójkąt reakcji emocjonalnych – koncepcja Sandler
- autodiagnoza wzorca emocjonalnego
- potencjał i słabe strony każdego ze stylów
- wypracowanie sposobów poszerzania repertuaru zachowań w obrębie stylu
MODUŁ III. Emocje jako jeden z elementów reakcji stresowej
- stres – psychologiczne koncepcje zjawiska
- autodiagnoza w zakresie stresorów i reakcji stresowych
- cykl skutecznego radzenia sobie ze stresem
- koncepcja odporności psychicznej
MODUŁ IV. Metody radzenia sobie ze stresem
- prezentacja sposobów ukierunkowanych na sytuację, reakcję i symptomy
DZIEŃ II
MODUŁ I. Poznawcze metody radzenia sobie ze stresem
- ABCD emocji– poznawczy mechanizm powstawania emocji
- zmiana irracjonalnych przekonań
- techniki poznawcze obniżania napięcia w sytuacji stresowej
MODUŁ II. Asertywność
- trzy style zachowań: agresywny, uległy i asertywny
- postawa asertywna
- techniki asertywne
- trening technik asertywnych na przykładach uczestników
MODUŁ III. Trening antystresowy pielęgniarki
- moja postawa wobec odpoczynku, relaksacji
- trening koncentracji uwagi
- wizualizacja
- trening Jacobsona
- trening autogenny Schultza
MODUŁ IV. Wypalenie zawodowe jako konsekwencja stylu życia związanego
z presją czasu, odpowiedzialnością i ilością informacji.
MODUŁ V. Podsumowanie
- zebranie refleksji i stworzenie własnego planu antystresowego
Program szkolenia chroniony jest prawami autorskimi i nie może być wykorzystany ani rozpowszechniany bez zgody firmy Projektanci Kariery.
Oferty szkoleń
Zarządzanie czasem w organizacji, czyli „jak to zrobić w 40h?”
(Płatne)Zasady prowadzenia oraz audytowanie dokumentacji medycznej
(Płatne)Profesjonalna obsługa pacjenta
(Płatne)Efektywna komunikacja w zespole medycznym
(Płatne) (Płatne) (Płatne)Dlaczego im się nie chce? – czyli sztuka motywowania jako ogromny atut skutecznego menadżera
(Płatne) (Płatne)Zaawansowane techniki negocjacyjne – negocjacje w środowisku wielokulturowym
(Płatne) (Płatne) 2020.05.15 (Płatne)Konferencja „Otwarcie niemieckiego rynku pracy dla obywateli Ukrainy” (MeetUA Summit)
2020.01.24 (Płatne)MOST od różnorodności do synergii współpracy
- opolskie (Płatne)Zarządzanie projektami z wykorzystaniem standardów PRINCE2
(Płatne) (Płatne)